Yunan Kirazları Değer Kazanıyor!

5 Mayıs 2024 - 08:09

Yunan Kirazları Değer Kazanıyor!

Yunan Kirazları Değer Kazanıyor!
Son Güncelleme :

22 Mart 2016 - 21:35

273 okuma
(Last Updated On: 02/09/2020)

Yunanistan’daki mali krize rağmen yıldız gibi yükselmeye ve güçlenmeye devam eden bir meyve var: Kiraz. Evet, artık Girit adasında bile üretiliyor kiraz. Uzmanlar ise marka yaratma zamanının geldiğini söylüyor.

Selanik Aristotelio Üniversitesi Meyve Yetiştiriciliği dalında uzmanlaşan Yrd. Doç. Athanasios Molasiotis “Kiraz yetiştiriciliği Yunan meyve yetiştiriciliğinin yükselen yıldızı” diyor ve artık güney Yunanistan’da da hatta Girit adasında bile yetiştirildiğini kaydediyor.

Özellikle de Merkez Makedonya bölgesinde (Pella ve İmathia illeri) kiraz üretiminin ekonominin önemli sektörlerinden biri olduğunu kaydeden Molasiotis “Üretilen kirazların büyük bir bölümü ambargo öncesi Rusya’ya, şimdilerde ise Moldavya, Beyaz Rusya, Balkan ülkeleri ve diğer AB üyesi ülkelere ihraç ediliyor” diyor.

Yunanistan’da bugün için 100 bin dönüm kiraz ekildiğini kaydeden Yrd. Doç. Athanasios Molasiotis “Hava şartlarına göre yıllık üretim 60 bin tonu bile geçebilir. Bu durum da Yunanistan’ı kiraz üretiminde dünyada 11’inci sıraya yerleştiriyor” ifadelerini kullanıyor.

Üretim maliyetinin biraz pahalı olduğuna dikkat çeken Athanasios Molasiotis dönüm başına 2 bin euro bir maliyetin söz konusu olabileceğini ancak verim elde edilmesi durumunda bu yatırımın çabuk amorti edilebileceğini kaydediyor.

Marka yaratmalıyız

Önümüzdeki dönemde Yunan kirazı markasının oluşturulmasının önemine değinen Molasiotis “Üreticiler tarafından bugün için kullanılan kiraz çeşitlerinin farklı iklimlere ne kadar uyum sağladığı henüz incelenmiş değil. Bu nedenle yanlış tercihlerden dolayı kiraz üreticileri büyük zararlara maruz kalabiliyor” değerlendirmesini yapıyor.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.