DOLAR 32,7116 0.46%
EURO 35,4517 0.41%
ALTIN 2.485,440,75
BITCOIN 0%
İzmir
26°

AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

135 okunma

İZMİR’İN PAZARLAMA PLANI HAZIRLANIYOR

ABONE OL
03/09/2020 00:45
0

BEĞENDİM

ABONE OL

19 Ağustos 201

DSC045471İzmir Kentsel Pazarlama Stratejik Planı’nın hazırlanması için İzmir Kalkınma Ajansı’nın (İZKA) Şubat ayında açmış olduğu ihaleyi kazanan Art Grup önderliğindeki Wolff Olins, Kita Tasarım Reklam ve Danışmanlık Hizmetleri, American World Services ve TNS araştırma şirketinin bulunduğu konsorsiyum, İzmir için Kentsel Pazarlama Stratejik Planı oluşturma çalışmalarına başlamıştı. Amaç 2013 yılına kadar kısa vadede ve 2017 yılına kadar orta vadede İzmir’i cazibe merkezi haline getirerek İzmir kent bilinirliğinin artmasını sağlamak, kent ile farklılaşmak, küresel rekabette yer almak ve yatırımcı, ziyaretçi, müşteri, tüketici ve diğer ülkelerin gözünde ön sıralara gelmek olarak belirlenmişti.

 

 

 

 

ARAŞTIRMALARDAN ÇARPICI SONUÇLAR: İZMİRLİLER İZMİR’DE YAŞAMAKTAN ÇOK MEMNUN

Bugüne kadar New York şehri, Londra 2012 Olimpiyatları gibi önemli markalaşma çalışmalarına imza atmış Wolff Olins’in de içinde bulunduğu konsorsiyum, projenin ilk aşaması olan araştırma sürecini TNS araştırma firması önderliğinde gerçekleştirdi. Araştırmalar dahilinde İzmir ve ilçelerinde yaşayanlar ve İzmir’in önde gelenlerinden oluşan 600 kişi, Türkiye genelinde 17 şehirde 2000 kişi ile 10 ülkede ve Türkiye’de 700 yabancı olmak üzere toplam 3300 kişinin yüz yüze görüşme, CATI, video röportaj, online anket yöntemleriyle görüşleri alındı. Araştırma sonucunda, İzmirliler’in %83’ü İzmir’de yaşamaktan çok memnun olduklarını söyledi. Fikir liderlerinin %72’si, İzmir’de yaşıyor olmayı dilediklerini ifade etti.

İZMİR DOĞRU TANITILMALI

Bu sene Türkiye’yi ziyaret etmiş olan yabancılara İzmir’i neden tercih etmedikleri sorulduğunda bu kişilerin %94’ü İzmir hakkında herhangi bir bilgisi olmadığı için gelmediğini belirtti. Bu sonuç, İzmir’in doğru biçimde tanıtılmasının önemini açıkça ortaya koydu. Diğer yandan, İzmir’i tercih edenlerin %81’inin memnun ayrıldığı, %84’ünün ise İzmir ve yöresine ikinci gelişleri olduğu bulgulandı. İzmir’in özellikle yurtdışındaki bilinirliği oldukça düşük, ancak gelen turistlerin memnun kalması sevindirici. İzmir’in bilinirliğinin artırılması çalışmalarına ikinci aşamayla yön veriliyor.

İZMİRLİLER’İN SAHİPLENMESİ İLE İZMİR MARKA KENT OLUR

Araştırma sürecinin ardından İzmir şehrinin tanıtımının alt yapısını oluşturacak projenin ikici aşaması olan Marka Konumlandırma aşaması son hız devam ediyor. Diğer yandan Konsorsiyum üyeleri, İzmir’in güçlü ve zayıf yönlerini, karşı karşıya bulunduğu tehdit ve fırsatları net olarak ortaya koyabilmek ve her kesimin görüşlerini almak amacıyla çalışmalara devam ediyor. Konsorsiyum Üyeleri her fırsatta dile getirdikleri ‘İzmirlilerin sahiplenmesi ile İzmir Marka Kent olur’ söyleminin arkasında durarak çalışmalara İzmirlileri de dahil etmeye devam ediyorlar.

STRATEJİK PLANA TÜM İZMİR KATKI VERİYOR

Konumlandırma aşaması paralelinde pilot beyin fırtınası çalışması İZKA uzmanları ile yapıldı. Daha sonra İzmir’in önde gelen sektör liderleri; pazarlama müdürleri, vakıf ve dernek temsilcileri, reklam tanıtım hizmetleri liderleri, kamu kurumları temsilcileri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, zincir otel yetkilileri ve diğer önemli sektörel liderler ile beyin fırtınası çalışmalarına da son hız devam ediliyor. Bugüne kadar İKSEV, TAV, EGİAD, İzmir Reklamcılar Derneği, TARİŞ, İl Kültür Turizm Müdürlüğü, Destinasyon İzmir, İzAir, Hilton, Özsüt, Logo Travel, TÜRSAB gibi birçok kurum ve kuruluşun ilgili temsilcileri İzmir ile ilgili değerli fikirlerini paylaşarak Stratejik Plan’ın hazırlanmasına katkı sağladılar.

FİKİR ALIŞVERİŞİNDE İZMİRLİ LİDERLERDEN DESTEK ZİNCİRİ

İZMİR DÜNYAYA İLKLERİ TANITMALI

Katılımcılar ile sohbet havasında geçen toplantıların amacı sektör liderlerinin İzmir’in kentsel pazarlama sürecindeki görüşlerini ve önerilerini almak ve konumlandırma doğrultusunda hayata geçirilmesi mümkün olanları bir havuzda toparlamak. Şu ana kadar yapılan sohbet toplantılarında yaklaşık 25 kişinin fikirleri alındı. Katılımcılardan gelen cevaplara göre “İzmir dünyada ilkleri yaratmalı ve ilkleri tanıtmalı” fikri toplantıların ana özeti olarak ortaya çıkıyor.

TOPLANTILAR DEVAM EDİYOR

İzmir’in önde gelenlerinin katıldığı toplantılar devam ediyor. Tüm bu fikirler konumlandırma doğrultusunda sentezlenip İzmir Kentsel Pazarlama Stratejik Planı’na işlenecek ve fikirlerin hayata geçirilmesi sağlanacak.

    En az 10 karakter gerekli